این گل در شب می درخشد؛ گل ژینورا (گل شب تاب)

مراقبت از گل ژینورا گل شب تاب (ژینورا) گیاهی است علفی از خانواده کاسنی، این گیاه بومی مناطق مرکزی آسیا مخصوصا هند و اندونزی. زیبایی فوق العاده گل ژینورا به خاطر پوشش خز مانند و پرزهای بنفش رنگ روی برگ ها و ساقه های آن است که در هیچ یک از گیاهان زینتی دیگر مشاهده نمی شود و تماشای آن از زاویه مخصوص با نور خورشید لذت بخش است.

نور برای مراقبت از گل ژینورا :

اگر نور گل ژینورا خوب باشد برگ های آن بنفش تر و مخملی تر می شوند. یک قاعده در مورد گیاهان برگ رنگی هست که در مورد گل شب تاب هم صدق می کند، اینکه جهت نمایان شدن بهتر و بیشتر رنگ ها در برگ نیاز به نور غیر مستقیم قوی دارد، پشت پنجره پرنور بهترین مکان است.


دما:

ژینورا محیط خنک را ترجیح می دهد و دمای بهینه برای رشد ۲۴-۱۶ درجه است. در زمستان دما را ۱۵درجه نگهداشته و آبیاری را کاهش دهید. هوای سرد یکی از دلایل پوسیدگی ساقه در این گیاه است. گینورا حداکثر تا دمای ۳۰ درجه را تحمل کرده و در دمای زیر ۱۰ درجه از بین خواهد رفت.


**آشنایی با گل ژینورا:

اگر نور گل ژینورا خوب باشد برگ های آن بنفش تر و مخملی تر می شوند


خاک مناسب گل ژینورا :

گل ژینورا را در خاک پرلیت و پیت موس بکارید و تا ریشه نداده است به آن خیلی کم آب بدهید.


آبیاری:

هر موقع خاک گل ژینورا خشک شد به آن آب بدهید.


تکثیر گل شب تاب (تکثیر ژینورا):

شما می توانید برای افزایش و تکثیر گل شب تاب از روش قلمه استفاده کنید.


قلمه زدن گل شب تاب:

قلمه هایی از گیاه ژینورا (شب تاب) رو به طول حدود ۱۰ سانتی متر از زیر گره گیاه تهیه کنید، قلمه ساقه را در مخلوطی از پیت ماس و پرلیت در کیسه های پلاستیکی امن توسط باند لاستیکی برای جلوگیری از از دست رفتن رطوبت، قرار دهید و به محل با نور غیر مستقیم خورشید و اگر از نور مصنوعی استفاده میکنید در زیر نور فلورسنت منتقل کنید.